Будувати Запорізький міст буде найпотужніший у Європі плавучий кран LK-600
Річний несамохідний плавучий кран пливе в Україну зі Стамбулу. 148-метрова машина буде залучена при будівництві флагману «Великого будівництва» - мостових переходів через Дніпро та Старий Дніпро у Запоріжжі.
Запорізький міст - загальна назва 9-кілометрової магістралі безперервного руху, яка складається з 6 транспортних розв’язок, що включають 27 штучних споруд, зокрема два позакласні мости з окремими спорудами під кожен напрямок руху. Це, мабуть, найвідоміший довгобуд країни. У 2020 році програма Президента України «Велике будівництво» дозволила відновити будівництво переправи.
Амбітний план Укравтодору - завершити будівництво Запорізького мосту за два роки.
Підрядник працює 24/7 на балковому та вантовому мостах. Наша ціль - відкрити у грудні проїзд однією частиною мосту з району Бабурка до Хортиці.
Для чого використовуватимуть машину?
LK-600 потрібен для транспортування секцій мосту від майданчика збирання в районні Кривої бухти. Маршрут становить 6 км по річці Дніпро. Усього заплановано транспортувати 6 секцій, загальною масою 4 334 т.
Також плавкран необхідний для монтажу секцій прогонової будови споруди №10 (вантового мосту).
Що робить цей кран особливим?
У класі компактних річкових кранів з низькою осадкою LK-600 – найпотужніший у Європі. Його вантажопідйомність після модернізації становить 800 т. Вага – близько 3000 т. Та це не заважає йому працювати на мілині: для проходу по річковому мілководдю у крана істотно знижена осадка, в повному вантажі з баластом вона становить 2 метри. Для проходу під мостами зменшена висота при транспортуванні.
Машину спорудили у 2009 році на київському суднобудівному заводі «Ленінська кузня». Максимальна висота, на котру кран може підняти вантаж, – 75 м.
З 2017 року плавкран працював у Туреччині.
За матеріалами Укравтодор