В Україні презетували програму розвитку цементобетонних доріг на 2021-2025 роки

5 серпня 2020 року Укравтодор спільно з ДП «ДержДорНДІ» і Асоціацію виробників цементу України презентували концепцію Програми розвитку цементобетонних доріг в Україні на 2021-2025 роки.

Завдання Програми - сформувати єдиний підхід до визначення ділянок будівництва та реконструкції доріг з жорстким покриттям, враховуючи його економічні та технологічні особливості. Зараз цементобетонні дороги становлять трохи більше 1 % від загальної протяжності мережі автомобільних доріг в Україні. Втілення програми допоможе вийти на показник 3 % - йдеться про будівництво та реконструкцію 2 900 км за 5 років.

«Презентували Програму розвитку цементобетонних доріг в Україні. Це перше системне рішення на підтримку сучасних технологій цементобетонного будівництва в Україні.

Цементобетонні дороги краще витримують навантаження та високі температури. Вони оптимальні для нового будівництва та реконструкції на Півдні країни. Для ремонтів та оновлення є свої обмеження, та я впевнений, що бізнес зможе адаптуватися, коли побачить реальні переваги й інтерес з боку держави» - голова Укравтодору Олександр Кубраков.

Зокрема, серед основних переваг використання цементобетонного покриття - мінімальний відсоток імпортної складової (10–15 %) і довгий гарантійний термін експлуатації. При будівництві цементобетонних доріг використовуються в основному українські матеріали, на відміну від асфальтобетонних, де часто використовується імпортний бітум.

«За попередніми розрахунками реалізація програми коштуватиме 95,5 млрд гривень. Планується залучати кошти державного та місцевих бюджетів, а також ресурси міжнародних фінансових організацій. Наразі є такі плани, щоб до 2040 року досягти такого ж показника, як і в Європі - 30 % доріг мають бути побудовані з бетону.

Під прицілом будуть Херсонська та Миколаївська області, де більш доцільно будувати такі дороги. Фахівці також вважають, що бетонні дороги вплинуть і на збільшення рентабельності вантажних перевезень» - розповідає народний депутат України Олена Шуляк.

Водночас варто розуміти, що будівництво цементобетонних доріг є дорожчим, технологічно складнішим, а також у разі виявлення дефектів - несе мільйонні супутні збитки для держави. Програма враховує ці ризики і виходить з принципу економічної та технологічної доцільності застосування цементобетонного покриття у кожному окремому випадку.

«Асоціація дійшла висновку, що з точки зору можливостей державних коштів і можливостей технологій будівництва бетонних доріг, доцільно побудувати в Україні понад 30 % цементобетонних доріг і близько 70 % асфальтобетонних доріг.

Ми як галузь відчуваємо вплив програми «Велике будівництво». А завдяки Програмі розвитку цементобетонних доріг очікуємо, що обсяги виробництва цементу виростуть вже до кінця року» - відзначає Голова «Укрцементу» Павло Качур.

В Україні презетували програму розвитку цементобетонних доріг на 2021-2025 роки

За матеріалами Укравтодор