Масштабування проєкту WiM зважування-в-русі всією Україною - одна з умов вирішення проблеми перевантаження на дорогах

Перші кроки команди Укравтодору

Цього року в 15 областях Укравтодор планує встановити 23 майданчики WiM. Вже оголошено 19 тендерних процедур. Як і обіцяли, цього року майданчики WiM будемо розміщувати на ключових інфраструктурних об’єктах Великого дорожнього будівництва.

Сертифіковано перші майданчики WiM у відповідності до українського законодавства. Це необхідна процедура для підтвердження ефективності роботи системи, точності вимірювань.

Наступний крок - це налагодження функцій контролю, моніторингу та притягнення до відповідальності у взаємодії з іншими державними органами.

«Президент поставив завдання правоохоронцям почати кампанію з протидії порушенню габаритно-вагових норм на дорогах. Потрібне та нагальне рішення - за даними майданчиків зважування-у-русі, які встановлені Укравтодором на дорогах навколо міста Києва - 40% усіх вантажівок рухаються з порушеннями габаритно-вагових обмежень. Якщо залишити все як є - результати Великого будівництва будуть зруйновані за 1–2 сезони» - коментує ситуацію Голова Укравтодору Олександр Кубраков.

  • Які загрози від перевантаження?
    • інтенсивне руйнування українських доріг: утворення колійностей, тріщин і вибоїн майже одразу після введення доріг в експлуатацію після будівництва чи ремонту;
    • нерівні умови для учасників логістичного ринку - майже кожна друга вантажівка рухається з перевантаженням. Для логістичних компаній, які намагаються дотримуватися габаритно-вагових норм, це сигнал про те, що недобросовісні перевізники мають прямі переваги;
    • небезпека для учасників дорожнього руху - перевантаження вантажівки на 25% збільшує її гальмівний шлях удвічі (за несприятливих погодних умов цей показник зростає ще більше). Це призводить до того, що у критичних ситуаціях подібними транспортними засобами неможливо адекватно керувати.
  • Чому WiM?

Weigh-in-Motion - це розумна система збору інформації про рух транспортних засобів українськими дорогами. Вона гарантує точні вимірювання з мінімальною похибкою, збір необхідних даних про ТЗ - і все це без впливу людського фактору.

Наразі система ще працює в тестовому режимі, однак вона вже дозволяє здійснювати попередній відбір для контролю. Потенційно з допомогою WiM держава нарешті отримає ефективний і надійний інструмент прямого стягнення штрафів за перевищення габаритно-вагових норм.

За матеріалами Укравтодор