Сьогодні на місці будівництва Запорізького мосту відбулась прес-конференція, присвячена початку будівельних робіт на одній з найвідоміших недобудов новітньої інфраструктурної історії України

«Останній раз я був на мосту в липні 2019 - разом із Президентом Володимиром Зеленським. Ми споглядали сумне видовище - 16-річна недобудова, пам’ятник корупції та безпомічності держави – Запорізький міст. Символічно, сьогодні на річницю перемоги Володимира Зеленського на президентських перегонах – ми відновлюємо будівництво мосту, перетворюючи його на символ Великого будівництва.

За контрактом – на завершення будівництва закладено термін 4 роки. Якщо матимемо стабільне фінансування – зможемо завершити міст за 2 роки» - розповідає Голова Укравтодору Олександр Кубраков.

Запорізький міст - це магістраль безперервного руху довжиною понад 9 км, яка складається з шести транспортних розв’язок, у складі яких 27 штучних споруд, в тому числі два позакласні мости з окремими спорудами під кожний напрямок руху.

За 16 років, з довгими перервами на будівництво, на реалізацію проєкту вже витрачено близько 400 млн доларів (враховуючи перепади курсу). Це робить його однією із найдорожчих у світі мостових споруд. Реальний шанс добудувати та ввести в експлуатацію міст з’явився лише зараз, коли є чітка цілеспрямована позиція Президента України, Верховної Ради України, Уряду та місцевої влади.

У листопаді 2019 року була затверджена проєктна документація на будівництво моста, оголошено відповідний тендер. З ціновою пропозицією у 11,9 млрд грн 21 лютого 2020 року на аукціоні в «Prozorro» перемогла турецька компанія «Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret Ve Sanayi Anonim Sirketi». Наразі на об’єкті вже облаштовано будівельне містечко, бетонний вузол, мобілізовано техніку та працівників.

На будівництво мосту вже виділено 2,76 млрд грн, з яких:

  • Державний дорожній фонд – 10 млн грн;
  • окрема бюджетна програма – 500,04 млн грн;
  • залишки коштів з минулого року – 740 млн грн;
  • залучення кредитів Укравтодором – 1,5 млрд грн.

«Ми бачимо, що фінансування мосту зберіглося, навіть після перегляду Державного бюджету. Це демонструє, що масштабні інфраструктурні зміни в пріоритеті. Велике будівництво в Запорізькій області включає ремонт 118,7 км дороги Н-30 Василівка – Бердянськ, 117,1 км дороги М-18, яка з’єднує Харків із Півднем країни, ще близько 30 км на дорогах територіального значення» – коментує Андрій Івко, начальник Служби автомобільних доріг у Запорізькій області.

За матеріалами Укравтодор